Ohita navigointi

Osallistumisen ja vaikuttamisen ABC

B
Boikotti

Kuluttajaliikkeen ja nuorten käyttämä toimintamuoto, jossa esimerkiksi yritystä tai sen tuotetta ei käytetä. Se on yritys tehdä yksityisen henkilön tai toiminimen taloudellinen toiminta mahdottomaksi. Kulutuksen vähentyminen välittömästi tai asiakkaiden asenteiden muuttumisen seurauksena aiheuttaa yritykselle tappiota. Boikotin tarkoituksena on, että yritys muuttaa esimerkiksi ympäristövaikutukseltaan arveluttavia tai ihmisoikeuksia loukkaavia toimintatapojaan. Tunnetuimpia ovat huoltamoiden ja pikaruokaketjujen boikotit.



Free Your Mind- toimitus 10.04.01
fym@hattu.net

Katso myös
» Siirry seuraavaan aakkoseen - D
» Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskus

Hakemisto

A B D E F G H I J K L M N O P R S T V Y Ä